Maj är såld

Det har varit tyst här på bloggen under en längre tid. Anledningen till detta är ändrade ägarförhållanden och till slut försäljning av Maj. Jag gör därför en sista rapport för att så att säga sätta punkt.

  • Vår 2014 – En av ägarna ber om att bli utköpt då han ska flytta till Stockholm. Kvar står nu två ägare.
  • Vår 2014 – Motorhaveri. Under vintern har vatten trängt in i cylindern vilket gjort att rosten fått grepp och hela motorn bäckade ihop. En ny motor hittades mirakulöst nog på Hisingen och köptes och installerades för en väldigt human kostnad.
  • Sommar 2014 – Maj bytte marina till Amundön då båtplatsen på Saltholmen ej längre var tillgänglig. Maj gjorde en fantastisk segling upp och ned utmed västkusten i årtiondets bästa sommarväder.
  • Höst 2014 – Maj flyttade till ostkusten. Jag (Martin) hade beslutat att flytta till Stockholm och en överenskommelse gjordes där jag nu blev ensam ägare. Maj kördes på trailer via Karlstad (!) och lades på land i Nävekvarns hamn.
  • Vinter/vår 2014 – Jag och min sambo beslutade att det var dags att skaffa en större båt då vi vill kunna göra längre seglatser. Maj lades upp för försäljning och på ringa 5 dagar hade hon hittat en ny ägarfamilj.
  • Vår 2014 – I slutet på april gjorde jag sista seglingen med Maj efter sjösättning i Nävekvarn. En solig lördag seglade jag upp henne med de nya ägarna till Tysberga-trakten där hon nu har hemmahamn.

Jag kommer att fortsätta blogga om båtlivet, men det blir på en ny blogg. Håll utkik efter OE36 Nummer 4!

/Martin

IMG_0004

Lämna en kommentar